Güver Kanyonu – Demirkapı

Güver Kanyonu –  Demirkapı

Güver kanyonu, Antalya şehir merkezine yakın ve görsel olarak da sizi oldukça tatmin edecek güzel bir parkur. Şehir merkezinden yaklaşık 10 15 km asfalt yoldan Korkuteli istikametine gidildikten sonra Güver Kanyonu tabelasını gördüğümüz yerden sola dönüyoruz. Yolun bundan sonrası ise tamamen toprak ve orman yollarından oluşuyor. Yol boyunca sağa sola giren bir sürü toprak ara yollar görebilirsiniz. Maksat arazide bisiklet sürmek ise bu yollardan dilediğinize girip çıkabilirsiniz. Bu yolların çoğu bir şekilde tekrar anayola bağlanıyor.

Güver Kanyonu

Orman yolundan yaklaşık 4 km kadar gidip güver kanyonu seyir teraslarından ilkine ulaşıyoruz. Bu nokta herkes tarafından bilinen ve en çok ziyaret edilen yer olduğundan genelde biraz kalabalık oluyor. Özellikle haftasonu geldiyseniz… Ziyaretçilerden bir grup olayı bir tık daha ileri taşımış ve seyir terasının hemen yanıbaşında piknik yapıyorlardı. Aslında güver kanyonunun sadece ana yola yakın olan kısmındaki mesire yerlerinde piknik yapmak serbest. Bu kısımda piknik yapmak ve ateş yakmak yasak olmasına rağmen duyarlı vatandaşlarımız iş başında 🙂

Guver Kanyonu

Seyir terasının hemen solunda kalan ağaçlar ise dilek ağacına dönüştürülmüş ve bir sürü çaput (bez parçası) bağlanmış. Yukarıda da bahsettiğim gibi seyir terasının ilki olduğu için burası en bilinen yeri. Burası gibi yolun ilerleyen yerlerinde 3 4 tane daha seyir terası mevcut. Biz burada fazla oyalanmadan devam ediyoruz. Bir sonraki seyir terasının olduğu yerde kimselerin olmadığını görüyoruz.

Güver Kanyonu

Terasların hepsine uğrayıp manzaranın tadını çıkarıyoruz. Maalesef daha öncede bir çok gezide karşılaştığımız kirlilik burada da var. Etraf bir sürü şişe, poşet ve çeşitli atıklarla dolu 🙁

Asıl amacımız burada bulunan balık çiftliğine kadar gidip oradan Demir Kapı olarak bilinen yere ulaşmak ve bu yoldan Doyran köyüne geçmek olduğu için yolumuza devam ediyoruz. Yolu takip edip bir yay çizerek balık çiftliğine giden ana yola ulaşıyoruz. Ana yol dediysem yine toprak yol ama orman yollarına göre biraz geniş ve bilinen bir yol olduğu için öyle dedim. Aşağıda ekleğimin GPS kaydında da göreceğiniz gibi aslında haritadan baktığımızda bu noktadan geri dönmemiz gerekiyordu. Ama yolun bittiği yerde küçük bir patika gördük ve buradan devam etmek istedik. Orman içinden yaklaşık 1, 2 km kadar bu patikayı takip ederek yeniden bir toprak yola ulaştık. Rotanın en eğlenceli yeri bize göre bu patika yoldu diyebilirim.

Orman içinden devam eden patika

Balık çiftliğine giden yola çıktıktan sonra yaklaşık 4 5 km bu tozlu ve toprak yolda ilerleyerek balık çiftliğine ulaşıyoruz. Burada bulunan çeşmede elimizi yüzümüzü yıkayıp biraz serinleyip dinleniyoruz ve mataralarımızı dolduruyoruz. Çiftlik tam dere geçişinde bulunuyor. Dereden bulunan köprüyü geçerek Demir Kapı olarak bilinen bölgeye doğru ilerliyoruz.

Guver Kanyonu

Köprü geçişinden sonra dereye paralel giden yol

Yolun bu kısmı geldiğimiz yola nazaran dağa taşlık bir yol ve yaklaşık 3 4 km kadar tırmanışa sahip. Tırmanışın bitirip demir kapıya ulaşıyoruz.

Güver Kanyonu

Demir kapı geçildikten sonra yol oldukça taşlık ve bozuk. İnişi dikkatli inmenizi tavsiye ederim. Yol üzerinden bulunan büyük taşların üzerinden geçen tekerler bir anda sizi bisikletin üstünden atabilir. Yine bu gibi yollarda yüksek hızda iniş yaptığınızda buna birde bisikletin selesinde oturduğunuzu katarsak lastik patlatma ihtimaliniz oldukça yüksek. Bu tür yollarda lastiklerde genelde basınçtan dolayı 3 4 yerinden patlak olabiliyor. Snakebite olarak da bilinen bu patlak türüne bizde yılan ısırığı diyoruz 🙂

snakebite

Snakebite patlağında iç lastiğin durumu

Demir kapıyı geçtikten sonra bir çok yol ayrımı mevcut. Bunların hangisinin nereye gittiğini öğrenmek ilk başlarda biraz zaman alıyor. Daha önce buradan bir çok defa gittiğimizden doğru yoldan direkt olarak Doyran köyüne çıkıyoruz. Bu yolların bazıları Aşağıkaraman köyüne çıkıyor yada yine dereyi takip edip Kapuz başı olarak bilinen bölgeye de geçebilirsiniz. Biz doyran köyüne geçip buradan bahtılı köyü üzerinden antalyaya dönüyoruz.

Rota Bilgileri

64Km

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.