Finike – Demre – Alakilise

Bugün likya yolunun da bir parçası olan rotamızı Finikeden başlayayıp; Beymelek, Demre, Köşkerler, Belören, Alakilise, Yatıkardıç yolunu takip ederek Asarönü tarafına inip oradanda Yeşilyurt’u geçip tekrar Finike’de bitecek şekilde planlıyoruz. Toplam 90 km civarında olan rotada 3500m tırmanış mevcut. Haziran ayı olması sebebiyle hava sıcaklığıda oldukça yüksek olunca bu tur oldukça zorlu oluyor bizim için. Antalya’dan aracımıza bisikletlerimizi yükleyerek 4 arkadaş finikeye doğru yola çıkıyoruz. Finike limanına yakın biyere aracımızı bırakıp bisikletlerimizi hazırlıyoruz ve tura başlıyoruz. Yaklaşık olarak 20 km boyunca düz sayılabilecek bir yolda beymeleğe kadar muhteşem manzaralar eşliğinde pedallıyoruz.

Demre AlakiliseDemre AlakiliseDemre Alakilise

Beymelek gölü yada diğer ismiyle beymelek dalyanı etrafında yol boyunca birçok restorant mevcut ve neredeyse hepsinde bu bölgede meşhur olan mavi yengeç bulmak mümkün. Deniz ürünleri seven biriyseniz mutlaka denemelisiniz, çok güzel bir tadı var 🙂

Beymelek dalyanının etrafını dolanarak giden yolumuz demreye doğru devam etmekte. Burada demreye girmeden seraların arasında devam eden kestirme yolu kullanarak demre çayına ulaşıyoruz. Yılın büyük bölümü çayda maalesef su yok. Daha sonra çay boyunu takip ederek demrenin köşkerler mahallesine varıyoruz. Köşkerlerden başlayan ve belören’e kadar devam eden 8 km’lik bir asfalt bizi bekliyor. Tırmandıkça güzelleşen manzaramızda demre sahili, demre çayının bulunduğu kanyon ve beymelek dalyanı bulunuyor.

Demre Alakilise
Tırmanışın başlarında bulunan likya yolu tabelası
Belören köyüne tırmanan yol
Yukarıdan demre sahili ve demre çayı manzarası
Tırmanışın güzelliği 🙂
Aşağıda dağda demre dalyanı ve ileride demre sahili

Belören köyüne ulaştığımızda 8 km’lik asfalt tırmanışı tamamlamış oluyoruz. Belören köyünden sonra su durumunu bilmediğimiz için mataralarımızı burada dolduruyoruz. İyiki de doldurmuşuz çünkü yolun ilerisinde sadece kuyu suyu bulunmakta ve bu sularda yağmur suları biriktirilerek toplandığı ve üstleri tam olarak kapatılamadığı için çok temiz değiller.

Demre Belören Köyü
Belören köyü içerisinde yer alan likya yolu tabelası
Belören köyünde bulunan ayakta kalmayı başarmış bir taş ev. Köy içinde bu şekilde 3 4 tane sağlam taş ev var
Demre Alakilise
Kuyunu üstü kapalı olmadığından çok temiz olmayan su kaynaklarından birisi. Daha çok çobanların hayvanları sulamak için kullandığı su

Belören köyünden sonra oldukça taşlı ve bozuk olan orman yolundan tırmanışa başlıyoruz. Tırmanışın 1 kmlik bölümü bizi biraz zorluyor. Daha sora hem yol biraz daha stabil oluyor hemde eğim biraz azalıyor. Yol boyunca birçok harabe görüyoruz ve birkaç tane Alakilise tabelası mevcut. Ortalama 7 km bu şekilde devam ederek Alakilise ‘nin olduğu bölgeye ulaşıyoruz. Kiliseden geriye sadece çok fazla ayakta kalmış bir şey görmek mümkün değil.

Alakilise
Alakiliseye gelmeden önceki gördüğümüz likya yolu tabelalarından biri
alakilise
Orman içerisinden giden toprak yolumuz. Karşıda görülen küçük tepeyi aştıktan sonra alakiliseye ulaşıyoruz.
Yol boyunca ilerlediğimiz yolun durumu bu şekilde. Bazı yerler oldukça taşlı ve bazen bisiklet üzerinde ilerlemek oldukça zorlaşıyor
Ve işte alakilisedeyiz. Daha önce de bahsettiğim gibi kiliseden geriye çok fazla birşey kalmamış.

Alakiliseye ulaşıyoruz ve birkaç fotoğraf çektikten sonra yolumuza devam ediyoruz. Alakilise olarak bilinen bu kilisenin asıl adının Angel Gabriel kilisesi olduğu söyleniyor. Likya yolunun bu kısmı ile ilgili ayrıntılı bilgiye Demre kaymakamlığının web sitesinden ulaşabilirsiniz. Suyumuz oldukça azaldığı için burada bulunan kuyuların birinden temiz olmasada ayrı bir mataraya su alıyoruz. Yolun ilerisinde tamamen susuz kalırsak bu suyu kullanmayı düşünüyoruz. Ki bu düşüncemiz ileride işimize yarıyor çünkü vadinin içinden zirve geçisinin bulunduğu bölüme kadar başka bir su kaynağı yok. O yüzden buff ile süzüp bu sudan içmek zorunda kalıyoruz.

Zirveden Finike Manzarası

Dağın finike tarafından finike manzarası
Demre
Zirveden demre manzarası
Finike

Zorlu bir tırmanışın ardından zirveye ulaşıyoruz ulaştığımız yerde rakım 1645m. Kısa bir süre burada dinlenip suyumuz olmadığı için yolumuza devam ediyoruz. İleriden bir araç geldiğini görüyorum ve bize yaklaştığında durdurup nereden su bulabileciğimizi soruyorum. Bize yardımcı olan bu amca yaklaşık 1 km kadar aşağıda temiz bir kuyu olduğunu söylüyor. Hiç vakit kaybetmeden buraya doğru pedallara yükleniyoruz. Ve işte su 🙂

Su kuyusu
Yağmur suları bu yere döşenen naylon sayesinde kuyuya ulaşıyor ve burada birikiyor. Diğer kuyulara nazaran suyu oldukça temiz ve sağlam bir kapağı var.
su kuyusu
Kapağı açıp su bidonunu hemen kuyuya sallıyoruz ve bidonu doldurup suyu çekiyoruz. Heyecan zirvede 🙂
Bidonla çektiğimiz suyu kendi su şişemize dolduruyoruz. Yolumuz az kaldı ama bir daha susuzluk çekmek istemeyiz.

Su ihtiyacımız bu şekilde karşıladıktan sonra finikeye kadar olan uzun bir iniş bizi bekliyor. Yol oldukça bozuk olduğu için ve bizde hızlı olduğumuzdan iniş yolunda 2 kere lastik patlatıyoruz. Orman yolunu takip ederek asarönü mahallesine ulaşıyoruz buradan devam ederek yeşilyurt üzerinden finikeye ulaşıyoruz. Oldukça açıkmış ve yorgun olduğumuzdan aracımıza gitmeden önce karnımızı doyurup biraz dinleniyoruz ve sonra aracımızı bıraktığımız yere ulaşıp bisikletlerimizi araca yüklüyoruz. Zorlu ve bir o kadar da güzel bir parkuru bu şekilde tamamlayıp antalya’ya doğru yola koyuluyoruz.

Rota Bilgileri :

İndir

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.